حجتالاسلام رمضانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساری، در گفتگو با خبرنگار شبستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و با تاکید براینکه عاشورا نتیجه فراموشی غدیر است، به تشریح اهمیت پیام غدیر و جایگاه ولایت در نظام دین و هدایت بشری پرداخت و اظهار کرد: زحمات ۲۳ ساله پیامبر (ص) و ۱۲۴ هزار پیامبر از آدم تا خاتم، در نهایت مرهون ابلاغ یک پیام اصلی یعنی ولایت است. خداوند در روز غدیر، ابلاغ ولایت را به عنوان اتمام رسالت معرفی میکند.
وی افزود : این ابلاغ شامل ۱۳ سال تبلیغ چهره به چهره و ۱۰ سال حکومت نبوی بود که منجر به تغییر موازنه قدرت در جهان شد.
حجتالاسلام رمضانی با استناد به حدیثی از امام محمدباقر (ع) تأکید کرد: بنیان اسلام بر پنج رکن شامل: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت است.
وی افزود: مردم چهار رکن اول را پذیرفتند اما ترک ولایت کردند، به همین دلیل جامعه دینی هنوز به سرمنزل مقصود نرسیده است. همراهی با امام (ولی) یک ضرورت و رکن اساسی حیات بشری و مهمترین عامل موفقیت، سعادتمندی، نجات و حقانیت است.
حجتالاسلام رمضانی در ادامه اظهار داشت : همراهی با امام هزینهبر است و مستلزم رسیدن به سرمایه بزرگ معنوی است.
وی ویژگی اول را «استعداد ولایی» و ویژگی دوم را «آمادگی برای لقاء الله» دانست.
حجتالاسلام رمضانی با استناد به آیه سوره کهف گفت: هر کسی لقاء خدا رو میخواد باید بهترین کنش، بهترین عمل و صالحترین عمل رو داشته باشه؛ این ما رو مهیا به لقاء الله میکند.
وی خاطرنشان شد: اگر این اتفاق نیفتد، کار به شکایت امام میرسد؛ همانجا که امام حسین(ع) در مدینه در آخرین زیارتشان گفتند: «این امت، این مردم مرا تضعیف کردند و از من مراقبت نکردند.»
حجتالاسلام رمضانی افزود : به همین دلیل جامعه ما هزاران سال عقب افتاد و سعادت بشر عقب افتاد.
وی با طرح پرسشی درباره مسئولیتپذیری گفت: باید از خودمان بپرسیم که در حق خودمان جفا کردیم یا خیر؟ بهخصوص آنهایی که در جامعه اسلامی مسئولیت پذیرفتند و جایگاه گرفتند؛ از رئیسجمهورمان تا پایینترین نفر، باید بپرسند چقدر همراه ولی هستیم؟ آیا ولی را تضعیف میکنیم یا تقویت؟
حجتالاسلام رمضانی تأکید کرد : نخبگان باید به این سوال پاسخ دهند که در چه سطحی توانستهاند در لایههای مختلف اجتماعی از ولی خود حمایت، تقویت و از او محافظت کنند.
نظر شما