گلایه دبیرستاد اقامه نماز مازندران از بسته بودن نمازخانه ها و مساجد بین راهی

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: از رامسر تا گلوگاه دروقت نماز صبح یک مسجد باز نیست با اینکه این استان مسافرخیز است، این مشکل است و باید به آن توجه شود، صدور دستور به معاونت عمرانی استاندار مازندران برای تشکیل کارگروه تعمیر، تجهیز و احداث مساجد متناسب با آمایش استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی-دبیرستاد اقامه نماز مازندران در نشست شورای اقامه نماز استان با اشاره به جایگاه نماز، اظهار کرد: حاکمیت موظف به ماموریت بنای نماز است، میزها و پست‌ها ماندگار نیست پس از این فرصت باید استفاده کنیم، اول سوال روز قیامت نیز از نماز است.

وی با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم در مقابل مشکلات و چالش‌ها بایستیم، گفت: به فرموده رهبری تمام تلاش دشمنانی همچون سیا و موصاد و غیره مقابله با مسائلی همچون نماز است، این اغتشاشات، بی‌حجابی‌ها، بدحجابی‌ها و مسائل دیگر از دنیای فمنیسم گرفته تا جهان استکبار، راه مقابله با آنان نماز است.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: ۳۳ سال از تاسیس ستاد میگذرد ۳۰ اجلاسیه سراسری نماز در کشور برگزار شد، در تمام این اجلاس ها مقام معظم رهبری پیام خود را صادر کردند که در هیچ جا سابقه ندارد.

گلایه دبیرستاد اقامه نماز مازندران از بسته بودن نمازخانه ها و مساجد بین راهی

دبیر ستاد اقامه نماز در مازندران بیان کرد:امام جعفر صادق (ع) رییس شیعه اثنی عشری آخرین کلامی که در رابطه با نماز می‌گوید این است که شفاعت ما به کسانی که نماز را سبک بشمارند نمی‌رسد، بنابراین همه ما باید افتخار کنیم که سرباز نظام و نماز باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز به ریاست حجت الاسلام قرائتی به‌صورت هیات امنایی اداره می‌شود که چهار ماموریت؛ فرهنگی، آموزشی، پژوهش، نظارت و ارزشیابی دارد، این ستاد سند تحول در افق ۲۰ساله را تنظیم کرده که توانسته تفاهم‌نامه‌ای برای کل دستگاه‌های اجرایی اعمال کند که برای ۱۱۰ دستگاه اجرایی استان نیز ارسال شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تعریف سامانه سجاده با هدف رصد کل خدمات دستگاه‌ها در حوزه نماز و اینکه در پایان هر سال پس از تشکیل هیات ارزیابی، نمره‌های توصیفی داده و از برترین‌ها تقدیر می‌شود، تاکید کرد: برای هر دستگاهی باید ۱۶ ساعت احکام نماز و مسائل و شبهات دینی توسط اساتید آموزش داده شود، این دورهها برای مربیان، معلمان، فعالان طرح امین و ... نیز برگزار میشود و اجباری است.

وی با اعلام اینکه حدود ۲هزار جلد کتب آموزشی در انتشارات ستاد اقامه نماز کشور وجود دارد، اذعان کرد: نامه ای از حجت الاسلام قرائتی به رئیس جمهور ارسال و نتیجه‌اش صدور دستورالعمل ۱۵ ماده ای به کل استانداران بود، این ۱۵ ماده بومی‌سازی شده و به صورت برنامه ۳۰بندی درآمده است که میتواند دستورالعمل اجرایی دستگاه‌ها باشد.

دبیر ستاد اقامه نماز در مازندران گفت: ریاست مسئولیت شورای اقامه نماز در کشور با وزیر و در استان با استاندار در شهرستان با فرمانداران بوده و اعضا مشخص است که انتظار داریم جدی گرفته شود، در سال گذشته با حمایت استاندار مازندران ۳۰ مصوبه داشتیم که تنها تعدادی از آن اجرا شد که وظیفه ستاد نیست، ستاد اقامه نماز نقش جوشکاری دارد.

 وی با اشاره به وجود سه پرسنل در ستاد اقامه نماز استان با حقوق و دستمزد پایین، عنوان کرد: در حوزه نظر و عمل باید بین برون‌دادها و درون‌دادها ارتباط برقرار شود، دستگاه‌های فرهنگی باید بسته‌ای فرهنگی طراحی کنند و چالش‌های امر نماز مشخص و مرتفع شود.

حجت الاسلام ابراهیمی خواستار پخش اذان متمرکز هوشمند در شهرها، مناسب‌سازی استانداردنمازخانه ها برای جانبازان و معلولان، استانداردسازی برای اقامه نماز و رفع مشکل ایاب و ذهاب ائمه جماعات در دستگاه‌های اجرایی شد.

وی اعلام کرد: طبق آمار اوقاف ۴هزار و ۶۶۵ مسجد در مازندران داریم اما ما طبق برنامه سه هزار و ۸۶۱ مسجد داریم که ۹۵۶ مسجد شهری، ۲هزار و ۹۰۵ روستایی و مجموعه ائمه جماعت هزار و ۵۶۷ نفر هستند که ۷۷۷ نفرشان در شهرها هستند و ۷۹۰ تا در سطح روستا هستند.

دبیر ستاد اقامه نماز در مازندران بیان کرد: از رامسر تا گلوگاه دروقت نماز صبح یک مسجد باز نیست با اینکه این استان مسافرخیز است، این مشکل است و باید به آن توجه شود، صدور دستور به معاونت عمرانی استاندار مازندران برای تشکیل کارگروه تعمیر، تجهیز و احداث مساجد متناسب با آمایش استان ضروری است، ما ۴۰۰ کیلومتر ساحل دریا داریم زیرساخت یک مسجد نداریم، روستای میارکلای ساری ۲هزار جمعیت دارد اما نمازخانه ندارد.  

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه اگر هر کسی در حیطه وظیفه خودش عملا به مسئله نمازخانه بین راهی توجه کند مشکلی نخواهیم داشت، گفت: گزارش بسته نماز توسط فرمانداران باید به سمع و نظر استاندار برسد این خواسته دیگر ستاد اقامه نماز است، نقدها، نظرها، ابتکارات و ... در حوزه نماز را ارائه بدهید نماز متعلق به همه است و مربوط به همه است باید عزم خود را جزم کرده و به آن توجه کنیم.

کد خبر 1761477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha