لزوم استفاده از الگوی مشارکت مردمی برای ترویج نماز

نوری به اهمیت اقامه نماز و ضرورت ترویج این فریضه واجب بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: باید از الگوی مشارکت مردمی برای ترویج نماز بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، یوسف نوری-استاندار مازندران در نشست شورای اقامه نماز استان ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق (ع)، اظهار کرد: باید جدی باشیم و مردم را پای کار بیاوریم همانطور که در روایات به آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه نماز چراغ راه است، افزود: دین‌زدایی توسط نظام استکبار سالهاست که آغاز شده و معنایش در واقع انسان‌زدایی است، پس از آن جوامع دین را فردی کردند.

لزوم استفاده از الگوی مشارکت مردمی برای ترویج نماز

نوری با اشاره به موفقیت عملیات وعده صادق، خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان آمریکایی در مخالفت از اقدامات نظام سلطه تظاهرات می‌کنند، باید برای دین برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر در گذشته به جریان جدایی دین از سیاست بیشتر میپرداختیم الان با خلا وجود نمازخانه‌ها در شهر و استان مواجه نبودیم.

نوری با تاکید بر ضرورت عملی کردن شعار سال جدید، عنوان کرد: ما باید گروه‌های مردمی و جهادی از قشر جوان را برای نماز داشته باشیم، ظرفیت مشارکت مردمی در این استان بسیار زیاد است.

وی افزود: در حوزه نماز باید مسئول‌سازی صورت بگیرد، اعمال حاکمیت دولت باید دقیق و درست باشد، انتظار ما از دانشگاه‌ها هم زیاد است، پیشینه تشکیل حکومت شیعی در استان مازندران ظرفیت بزرگی است که باید از آن بهره‌برداری شود.

نوری خاطرنشان کرد: نظام رسانه‌ای غرب خیلی کار میکند ما هم امکانات کمی داریم نیزه کوتاه است اما باید گام‌ها را بلند برداریم، نسل بعدی را بشناسیم برایشان برنامه‌های قلمبه سلمبه درست نکنیم از همین آموزه‌های دینی خودمان استفاده کنیم و بچه‌ها را تربیت کنیم.

استاندار مازندران در پایان دستور پیگیری بحث بیمه خادمین مساجد را صادر کرد و گفت: قانون باید اجرا شود و کار باید با پیگیری و جدیت پیش برود.

کد خبر 1761476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha