فرهنگ و اقتصاد بال‌های رشد و ارتقای جامعه هستند

حجت الاسلام شاهرخی ارتقای فرهنگی و اقتصادی بستری برای تقویت فرهنگ دینی است، گفت: فرهنگ و اقتصاد بال های رشد و ارتقای جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام احمد رضا شاهرخی، امروز(۱۱ اردیبهشت) درنشست با اصحابه رسانه استان لرستان، اظهار داشت: برنامه ریزی جهت تقویت فرهنگی و اقتصادی در جامعه باید در صدر امور قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد ۲ بالی ارتقا و توسعه جامعه هستند، افزود:  راه پیشرفت و ارتقای فرهنگ دینی از مسیر فرهنگ  و اقتصاد مسیر می شود.

وی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌ها اقداماتی که صورت می‌گیرد امروز ما از دیروز و فردای ما از امروزمان بهتر باشد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک نظام مردمی است، افزود: این نظام مردمی شاید گاهی آسیب‌هایی بیند اما از اصل مردمی بودن خود منحرف نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه درآگاهی بخشی، افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم مانند اکسیژن ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

آگاهی بخشی صحیح و به دور از کینه و نفرت، مانند اکسیژه برای جامعه است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نظام اسلامی به این آگاه‌سازی نیازمند است، افزود: آگاهی بخشی صحیح و به دور از کینه، نفرت و سیاه در همه عرصه های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی ضرورتی که وظیفه به درستی انجام دادن آن بر عهده اهالی رسانه است.

وی خاطرنشان کرد: اهالی رسانه در راستای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم‌شان را به درستی  بکار بگیرند از روی گمان سخن نگویید وناامیدی ایجاد نکنید.

اطلاع رسانی درست و نقد منصفانه مهم ترین وظیفه اهالی رسانه است

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به توطئه های دشمنان، خاطرنشان کرد: مهم ترین وظیفه امروزاهالی رسانه این است که نقد منصفانه را در بیان نقاط ضعف و قوت و تبادل آرا مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه آزادی قلم و مطبوعات مورد تاکید قانون اساسی است، افزود: مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح پایه‌گذازی شده است در رشد و کمال ملت تاثیر دارد.

امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: برای ارتقای وضعیت در عرصه های مختلف اجتماعی لازم است، انتقاد سازنده باید وجود داشته باشد با حفظ اخلاق بر پایه منطق نقد وجود داشته باشد.

کد خبر 1761188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha