جهاد از جنس رسانه

حجت‌الاسلام کاووسی، طلبه جوان بیرجندی با فعالیت‌های جهادی در عرصه فرهنگ، در تلاش است هم‌نسلان خود را در مقابل شبهات فضای مجازی مصون کند؛ وی اعتقاد دارد دشمن به سمت جنگ فرهنگی روی آورده و ابزارش رسانه است و ما از این ابزار متاسفانه بسیار فاصله داریم و باید حواسمان باشد تا جوانان و نوجوانان در زمین دشمن بازی نکنند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم: یکی از راه هایی که دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است، بحث رسانه و فرهنگ است که طی چند سال اخیر با هجمه های فرهنگی از طریق غول های رسانه های خود به دنبال فاصله انداختن بین نسل جدید و دین اسلام بوده است.

اغتشاشات سال گذشته و بحث کشف حجاب نشان می دهد که دشمن به دنبال تغییر فرهنگ جامعه ایران اسلامی است و می داند که تحریم های اقتصادی و جنگ نظامی این ملت را از پا در نمی آورد و تنها راه تغییر هر جامعه، تغییر فرهنگ و از بین بردن هویت آن است.

در این نبرد نابرابر رسانه ای و فرهنگی دشمن، وظایف روحانیون و فعالان فرهنگی و مجازی بیش از گذشته احساس می شود تا به میدان نبرد با غول های رسانه ای غرب بیایند و به برطرف کردن شبهات نسل جدید و برقراری ارتباط بین آنان و دین مبین اسلام بپردازند.

دشمن نشان داده است که می خواهد بین روحانیت و جوانان و نوجوانان فاصله بیندازد تا مبادا مساجد مملو از نسل انقلابی شود اما روحانیون با هوشیاری کامل جلوی این توطئه دشمن ایستادند و به احیای ارتباط با نسل جدید می پردازند.

بعد از فتنه اخیر دشمن، بسیاری از روحانیون فعال شدند و به جذب جوانان و نوجوانان به مساجد پرداختند و اگر این روزها به هر مسجدی سر بزنید خواهید دید که شور و شوق جوانان و نوجوانان بیش از گذشته به چشم می خورد و مساجد پویاتر شده اند.

IMG_20240429_084906_013.jpg

طلبه‌ای جوان و جهادگر

به مسجد امام صادق علیه السلام بیرجند در محله سجادشهر می رویم. جایی که طلبه ای جوان به نام حجت الاسلام سجاد کاووسی امامت نماز ظهر این مسجد را بر عهده دارد و آوازه جهادی بودن این طلبه جوان در عرصه فرهنگی و رسانه به گوشمان رسیده است.

حجت الاسلام کاووسی که تنها ۲۵ بهار از زندگی‌اش گذشته است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: در سال ۱۳۹۴ وارد حوزه علمیه خراسان شدم و از ابتدا درگیر درس و بحث و کار فرهنگی و جهادی بودم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسئول قرارگاه جهادی مشکات هستم، می افزاید: امورات فرهنگی مسجد امام جعفر صادق علیه السلام بیرجند را بر عهده دارم و در فضای مجازی نیز اقداماتی برای افزایش سواد رسانه و پاسخ به شبهات انجام می دهم.

این طلبه جوان گریزی به فعالیت های جهادی خود می زند و ادامه می دهد: اوایل طلبگی هنگامی که به تبلیغ به مناطق محروم از جمله درح، نهبندان و سربیشه می رفتیم با یک واقعیت هایی رو به رو می شدیم که برایمان قابل هضم نبود.

IMG_20240429_084908_443.jpg

حجت الاسلام کاووسی بیان می کند که به طور مثال در یک روستا، بچه ها حتی کفش نداشتند و یک خانواده ۶ نفر در یک اتاق کوچک بدون سرویس بهداشتی زندگی می کردند. با دیدن این صحنه ها به فکر تشکیل گروه جهادی افتادم.

وی با بیان اینکه حدود پنج سال است که در زمینه کارهای جهادی فعالیت دارم، می افزاید: در این مدت به حداقل کارهای ضروری از جمله ساخت مسجد، خانه بهداشت و فعالیت های عمرانی و فرهنگی و زیرساختی پرداختیم.

IMG_20240429_084914_588.jpg

فضای مجازی زمین بازی دشمن

این طلبه جوان بیرجند به اهمیت پرداختن به موضوع سواد رسانه اشاره می کند و ادامه می دهد: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که رسانه در دست دشمن قرار دارد و فضای مجازی زمین بازی دشمن است.

وی در ادامه می گوید: اکثر جوانان در فضاهای مجازی هستند که مملو از شبهات است و نیاز است که روحانیون و طلاب جوان در این فضاها فعالیت کنند و حدود سه سال است که به سمت فعالیت در فضای مجازی و سواد رسانه رفته ایم.

حجت الاسلام کاووسی عنوان می کند: دشمن به سمت جنگ فرهنگی روی آورده و ابزارشان رسانه است و ما از این ابزار متاسفانه بسیار فاصله داریم و باید حواسمان باشد تا جوانان و نوجوانان در زمین دشمن بازی نکنند.

این طلبه جوان بیرجندی با بیان اینکه رسانه و فضای مجازی خوبی هایی دارد اما باید حواسمان جمع باشد، در پایان عنوان می کند: متاسفانه ضعف ما این است که کار تشکیلاتی و گروهی نمی توانیم انجام دهیم.

کد خبر 1760890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha